لمینت ایمکس چیست و چه مزایایی دارد؟

لمینت ایمکس چیست و چه مزایایی دارد؟


لمینت ایمکس یکی از انواع لمینت های دندان با فواید بسیار و ویژگی های زیبا می باشد. این روبندها از سرامیک فشرده ساخته شده اند، بنابراین دوام و ماندگاری بالایی دارند. علاوه بر این روکش های Imax بسیار نازک هستند و برای استفاده نیازی به تراشیدن ندارند.

این ویژگی در واقع جالب ترین و بزرگترین ویژگی روکش دندان Imex به حساب می آید. زیرا با این روکش برخلاف روکش های معمولی، ساختار اصلی دندان را حفظ می کند و به دندان آسیب نمی رساند. با این حال، برای بهترین نتیجه با این فرآیند، توصیه می شود قبل از اقدام با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

انواع روکش لمینت

روکش ها یا لمینت های سرامیکی اغلب از سرامیک های پروکلاین ساخته می شوند، اما کیفیت آن به مواد پروکلین و نحوه ساخت آنها بستگی دارد. اساساً دو نوع روکش دندان وجود دارد:

پوشش فلدسپاتیک

پوشش سرامیکی فشرده (wa imax).

تفاوت روکش های سرامیکی جامد (مانند ایمکس) در این است که از همان ابتدا در قالب قرار می گیرند تا با شکل و رنگ دندان های بیمار مطابقت داشته باشد. بنابراین قبل از تولید روکش ایمکس از قالبی از دندان های بیمار استفاده می کنند تا مطمئن شوند که مطابق آن ساخته شده و در نهایت رضایت او را فراهم می کند (برای آشنایی با سایر روکش های دندان می توانید مقاله انواع روکش های دندانی را مطالعه کنید).

از طرفی لمینت های فلدسپاتیک با استفاده از لایه های پروکلینیک ساخته می شوند و پس از اینکه شکل دندان بیمار گرفته شد، در دمای بسیار بالا ذوب می شوند و با دندان بیمار سازگار می شوند. این شیلنگ ها به دلیل ضخامتی که دارند نسبت به شیلنگ های ایمکس ضخامت بیشتری دارند و فاقد استحکام و قدرت شیلنگ های آی مکس هستند.

برای چسباندن روکش فیلد به دندان، ابتدا باید مقداری آماده سازی روی دندان انجام شود. روکش های سرامیکی فلدپاتیک مانند ایمکس و مک ونیر می توانند نتایج فوق العاده ای را برای دندان های شما به ارمغان بیاورند و به زیبایی دندان های خود افتخار کنید، اما می توانند اندکی به مینای دندان آسیب برسانند.

مزایای لمینت سرامیکی ایماک

لمینت های Imax مزایای زیادی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

حداکثر توان ممکن

با توجه به روند ساخت این روکش ها می توان گفت که بسیار بادوام و مستحکم هستند. این روکش‌ها را می‌توان در لایه‌های بسیار نازک روی دندان‌های شما نصب کرد، بدون اینکه نگران شکستن یا آسیب دیدن آن باشید. روکش Imax در مقایسه با سایر انواع روکش ها از نظر زیبایی نتایج بهتری به شما می دهد.

حداقل آمادگی لازم است.

از آنجایی که این روکش ها نازک تر هستند، دندان های زیر آن کمتر آماده می شود. علاوه بر این، این خاصیت باعث می شود چسب محکم تر بین روکش و دندان بچسبد و دوام روکش را افزایش دهد. چسب معمولا بهتر به سطح بالایی دندان می چسبد تا لایه داخلی! و از آنجایی که در این فرآیند نیازی به تراشیدن یا تغییر شکل دندان های طبیعی نیست، روکش ها از قبل به سطح دندان شما چسبانده شده اند.

ظاهر طبیعی

روکش های ایمکس مات هستند و بنابراین بیشتر شبیه دندان های طبیعی هستند. پس از ساخت روکش سرامیکی فشرده، به آن رنگ و درخشندگی می دهند و طبیعی تر به نظر می رسد. علاوه بر این، قبل از افزودن پروکلین فلدسپات، یک لایه نازک از روکش را می‌تراشند، که باعث می‌شود گوشه‌های روکش مانند خود دندان کدرتر به نظر برسند!

به طور کلی روکش های Imax از نظر کیفیت، دوام و کیفیت مواد استفاده شده نتایج رضایت بخشی و ثابتی دارند. بنابراین، پس از نصب آن، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت، لبخند بیشتری خواهید زد و می خواهید آن را به همه نشان دهید. زیرا فلز نرم ظاهری طبیعی دارد و دندان های شما را جذاب تر از قبل می کند.

قیمت لمینت سرامیکی ایمکس

در سال 1377 قیمت هر واحد لمینت دندان ایمکس 2500000 تومان بوده است. با توجه به نوسانات ارز و وارداتی بودن این محصول لطفا قبل از مراجعه به کلینیک قیمت دقیق آن را جویا شوید. همچنین می توانید هزینه روکش دندان زیرکونیا و PFM را در صفحه هزینه دندانپزشکی بررسی کنید و از تمام هزینه های خدمات دندانپزشکی مطلع شوید.

با مخلوط پروکلین فشرده و بیماری مزرعه بپوشانید

این کانال ها از ترکیب فن های سرامیکی فشرده و فلسپار ساخته شده اند.

برای ساخت این روکش ابتدا روکش Imax یا فشرده در قالب قرار می گیرد و لعاب می شود. سپس پزشک با استفاده از تکنیک "یک قدم به عقب" لایه نازکی از پوشش Imax را برمی دارد و لایه هایی از پوشش سرامیکی فلدسپاتیک را برای تشکیل پوشش نهایی اضافه می کند. این روش بهترین ترکیب ونیر مک و ایمکس محسوب می شود.

طول عمر لمینت سرامیکی ایمکس

سیمان سرامیکی Imax با اقدامات بهداشتی مناسب از جمله: مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک می تواند 20 سال یا بیشتر دوام بیاورد. مهم ترین عامل در افزایش طول عمر لمینت های سرامیکی EMAX مراقبت از دندان است. تماس مستقیم مینای دندان و لمینت ایمکس یکی از عواملی است که این نوع روکش های دندانی آی مکس را بادوام ترین و ماندگارتر می کند.

کاربرد لمینت Imax

روکش های ایمکس انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال بهبود طراحی دندان و لبخند خود هستند. افرادی که دندان های ناهموار، نامنظم یا کج دارند یا فاصله بین دندان ها زیاد است نیز می توانند از این روکش ها استفاده کنند. روکش های ایمکس یک گزینه سفید کننده دندان است که نه تنها ظاهر دندان ها را تغییر می دهد، بلکه لکه ها و تغییر رنگ روی دندان ها را نیز می پوشاند. با این روکش ها می توانید دندان هایی تمیز، سفید و یکدست داشته باشید و اعتماد به نفس خود را در جامعه افزایش دهید.

نحوه نصب ایمپلنت دندان Imax

افرادی که دندان های بی رنگ، کج، کاذب، شکسته و نامنظم دارند می توانند با روکش های ایمکس ظاهر خود را زیبا کنند.

در مرحله اول نصب گچ، پزشک شکل دندان ها و ظاهر شما را بررسی می کند تا ببیند آیا برای شما مناسب است یا خیر. سپس سینی imax را به تناسب دندان های شما سفارش می دهد.

در این مرحله می توانید رنگ، اندازه و شکل پدهای خود را با کمک پزشک خود انتخاب کنید. اگر فقط یک قسمت از دندان شما لکه دار باشد و رنگ آن یکنواخت نباشد، پزشک ممکن است بسته به شدت لکه، لایه های مختلفی را تجویز کند تا ظاهری یکنواخت به دندان شما بدهد.

هنگامی که از شکل و رنگ دندان های جدید خود راضی بودید، پزشک طرح را برای ساخت روکش ایمکس به آزمایشگاه ارسال می کند. ساخت این روکش ها یک تا دو هفته زمان می برد. پس از این مدت می توانید به کلینیک مراجعه کرده و روکش آماده شده را به دندان بچسبانید.

مطالعه از منبع: https://drsheidaclinic.com/dental-laminate/




|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : وبمستران
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: